20 november, 2013

UTLOTTNING - SARJATON & TE.

Om doftljus är en förbrukningsvara under november så är te en annan. Sitta inne i höstrusket under mörka kvällar med en god kopp te hör liksom denna mörka månad till.

Härom dagen fick jag prova en mängd goda teer i fint porslin från Iittala. Nu tänkte jag ljusa upp er tillvaro genom att lotta ut detta även till er!


När och var njuter ni helst ert te? En kommentar här på bloggen = en lott. Skriver ni en kommentar på instagram @annixen = en lott till!


Tävlingen pågår fram till 1 december då jag drar en vinnare av detta "te-paket" med vackert porslin. 

Det är spännande med alla tesorter som dykt upp på sistone. En av dem som jag provat är Formosa Oolong, ett blått te från Taiwan med fruktiga och höstiga toner. Har nog aldrig provat blått te tidigare!


Jag har alltid tyckt om den här serien sedan den kom, just för att den går att mixa och matcha hur man vill. Sarjaton's vackra relifmönster faller mig i smaken - kanske er också?

Ps. Vill ni ta chansen och vinna fler skålar och muggar i denna serie pågår även utlottning hos bland annat @My Casa samt Rum och Rabalder. Tips!

29 kommentarer:

  1. När barnen har somnat, när mörkret lurar utanför huset är det min stund. Ett doftande ljus, en rykande kopp the och den underbara tystnaden.

    SvaraRadera
  2. Bästa koppen te är till frukost! Jag går upp extra tidigt så att jag ska kunna njuta ordentligt i soffan med en favorit TV-serie på DVD och katten i knät. Mörkt skall det vara, och en tjock filt upp till näsan med bara armen som håller tekoppen utanför. Bästa sättet att starta dagen utan att det direkt skall vara fokus på stress och jobb. Rekommenderas!

    SvaraRadera
  3. Åh jag överdoserar verkligen te så det är så svårt att säga hur eller var jag njuter mest av mitt te. Te på morgonen - den koppen är det som får igång mig. Te i termos på väg till jobbet - det får mig att vakna till. Te i monsterkoppen på jobbet - det gör att jag klarar mig igenom mina möten. Te när jag kommer hem och sitter i soffan med min stickning - den gör mig lugn så att dagsresterna rinner av mig. Jag brukar dricka olika teer vid olika tidpunkter på dagen, dels för att variera mig men också för att olika teer har olika effekt på mig. Man kan aldrig få för mycket te med andra ord. Jag njuter av koppar i vitt stengods för att det håller värmen på tet så bra.

    SvaraRadera
  4. Nu i vinterhalvåret blir det ofta en kopp til frukost, samt en kopp på kvällen, framför tv;n! annemarigabrielsen@gmail.com

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Njuter mest av mitt te vart än det är lugnt. Är en person som verkligen gillar fart och fläkt men te är för mig avkoppling. Vackert porslin, en stund stillhet och ett gott te är utmärkt avslappning helt enkelt vilket kan behövas under kommande vintermånader som tenderar att bli uppbokade med stort och smått. #sarjaton #ittala

    SvaraRadera
  7. Heja Sarjaton! Vilka underbara muggar det är. Och vilka bilder du tagit. Wow!

    SvaraRadera
  8. hei,
    klart jeg vil delta...
    1 lodd på meg.
    ha en fin tid fremover
    klem

    SvaraRadera
  9. Vad trevligt! Jag deltar med en lott här då. Jättefina koppar! Kram Nilla

    SvaraRadera
  10. glömde ju skriva att bästa koppen tar jag i soffan på kvällen framför Tvn med tända ljus.Kram

    SvaraRadera
  11. Mmmmm den bästa koppen te tar jag i läshörnan, framför brasan, uppkrupen i mysigaste fåtöljen med en filt och en bra bok.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  12. I köket, då alla sover än.
    Anita

    SvaraRadera
  13. Jag njuter helst av en kopp te tidigt på morgonen vid köksbordet, gärna som i morse då första snön kom föll från himlen. Så vackert!

    SvaraRadera
  14. Helst i sängen :) Annars precis var som helst - passar ju överallt...

    SvaraRadera
  15. Jag är egentligen en kaffedrickare, men nu har min 10-åring börjat dricka te och då njuter jag av både te och sällskapet:)

    SvaraRadera
  16. Är både en te- och kaffedrickare. Men det perfekta stället för mig är under filten en kall vintermorgon, en avslappnad och mjuk start på dagen.
    Håller tummarna! En bra dag till dig, MALIN

    SvaraRadera
  17. Te ska drickas uppkrypen i soffan med filt och snackig väninna
    dojjan74@hotmail.com

    SvaraRadera
  18. Jag är en riktig "teoman", dricker många koppar varje dag (och inget kaffe). Men en riktigt god kopp är den på morgonen vid frukostbordet. Och att fylla på med ytterligare en kopp från tekannan. Det är den bästa starten på dan för mig.

    SvaraRadera
  19. Har alltid gillat Sarjaton - enkelt och vackert! Jag dricker gärna te i alla lägen men mysigaste testunden är när det avnjutes ihop med en god bok i soffan.

    Spännande med nya tesorter...får läsa på mer om detta te!

    SvaraRadera
  20. Jag njuter mitt te på kvällen, när de andra sover, då är det min stund på jorden!
    Då sitter jag ihopkurad, i min slitna gamla fåtölj, som jag har lagt ett lammskinn i...
    Där sitter jag inrullad i en filt, har tänt några ljus, hundarna ligger nere vid mina fötter,
    och en katt i mitt knä, en kopp rykande hett te, hur mysigt är inte det....

    Kommenterat på instagram..
    Ha det så gott/ Marie Lyander

    SvaraRadera
  21. Såklart jag är med, ska lägga en kommentar på insta också för att maxa chanserna =)
    Klarar mig inte utan morgonteet och det brukar intas i köket.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  22. Är med i tävlingen. Intar mitt goda te i köket med tända ljus och med min älskade dotter som nyligen övervunnit svår elakartad cancer. Bättre testund finns inte. Håller tummarna hårt nu?

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  23. Glömde min mailadress som är: abrahamsson.b@hotmail.com

    Birgitta

    SvaraRadera
  24. När barnen lagt sig och hela huset är tyst då kryper jag upp i soffan med en kopp varmt te. Ulltofflor, tända ljus och ett kopp te är min avkoppling.

    Med vänlig hälsning
    Katarina i Bollnäs

    SvaraRadera
  25. "We're going to have quite a few different types of applications using this technology," says Mario Capecchi Mario Renato Capecchi (born 6 October 1937) is an Italian-born American molecular geneticist and a co-winner of the 2007 Nobel Prize in Physiology or Medicine.[1] of the University of Utah The replica handbags University of Utah (also The U or the U of U or the UU), located in Salt Lake City, is the flagship public research university in the state of Utah, and one of 10 replica wathces institutions that make up the Utah System of Higher Education. in Salt Lake City.

    SvaraRadera
  26. It’s remarkable to discover somebody who has an admitted thought on this point.

    SvaraRadera
  27. Extremely decent blog and articles.

    SvaraRadera
  28. I think the information you share is very reasonable.

    SvaraRadera

  29. It’s always nice when you can not only be informed, but also entertained!

    SvaraRadera