05 januari, 2013

NYSTART - 2013.

Julen håller på att städas ut här hemma. Huset är en enda röra, men samtidigt en härlig röra. Jag gillar att röra runt ibland. Flytta på saker. Ställa fram nytt. Ändra om. Nystarta.

Det är bara att kavla upp ärmarna och sätta igång. Det jobbigaste är att få ut de tre granarna. Måste de barra så förskräckligt...


Nytt år är nystart på många sätt. Jag gillar känslan med att ha en helt ny kalender som ska börja fyllas. I år föll valet på en i brons från Bookbinders Design. 

Jag har gjort mitt personliga bokslut för 2012 och även så smått börjat fundera på 2013. Nyttigt att ta sig tid och få ner några ord på sina tankar. Inget stort, men små mål i rätt riktning. 


Alla julblommor är borta. Den enda som fått stanna kvar är den vackra julrosen. Fin som den är får den stå kvar på bordet ett tag till. Vi kan ju låtsas att det är vitsippor?

Idag blir det inköp av några kvistar. Allt för att få huset att andas vår. Jag vet att det är ett tag kvar tills den kommer men här inne kan det få gro i några månader! 


Storstädning kräver sina pauser och just nu görs de gärna med en god espresso i ihopskrynklad mugg. Jag köpte den här på Hay i Köpehamn när vi var där i december. 

Hoppas att detta blir ett toppenår, eller vad säger ni? 2013 - dags för nya planer och utmaningar! Ska bara städa klart huset först...

11 kommentarer:

  1. Det blir nog ett toppenår! Och snygg mugg!

    SvaraRadera
  2. det där tänker jag mycket på nu. att det är NU livet är - de dagar som passerar, det är livet liksom. inte då och inte sedan utan nu!
    hösten fick mig att tänka till, att reflektera och verkligen tänka till. man vet aldrig vad som händer, aldrig. och då gäller det att passa på att leva - NU.
    så det är klart att 2013 kommer att bli ett alla tiders år. bara man har rätt inställning så ...

    emailar dig och anna strax.
    kram och trevlig helg. u

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder som vanligt hos dig ....påminns också om att jag måste införskaffa en ny almanacka..det går ju liksom inte utan!!


    Kram och god fortsättning.

    Pernilla

    SvaraRadera
  4. Du har så bra smak, jag har oxå den i brons högst upp på "vill-ha-listan" :) Idag när solen tittade fram fick man verkligen upp en liiiten liiiten gnista av att börja fixa "vår".
    Gott Nytt År!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad bra att du fick tag på brons. Jag har min här hemma och gillar det nya typsnittet så mycket. Tillsammans med de nya påsarna är det nog det jag är mest stolt över i årets (korta) insats, hihihi...

    Ni måste köpa en Barry! Påsen för att undvika barr på golv. Genialiskt!

    Okej, jag har delgett mina löften - nu får du berätta dina.

    SvaraRadera
  6. Har längtat efter att läsa det här inlägget ;)

    En ny kalender, nya mål, ta fram, ta undan...så härligt!

    Krispiga tulpaner står på min "to do"

    KRAM och god fortsättning!!

    SvaraRadera
  7. Håller med om att det här härligt - både att röja/rensa, ta fram/ta bort och att börja fylla i en ny kalender. :) Jag får en (trist) kalender från jobbet...hade mycket hellre haft en sådan fin bronsfärgad snygging! Ha en skön söndag! Kram

    SvaraRadera
  8. Jag har också städat ut julen, skönt! Och julrosen är så fin. Klart att du ska låta den stå kvar.
    /Kram Victoria (My happy home)
    PS nu fortsätter jag att blogga från egen domän :-)

    SvaraRadera
  9. Låt oss hoppas att 2013 blir ett riktigt bra år. Det vill jag att det ska bli....

    Tre julgranar :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera
  10. Jag tror starkt på 2013! Fin kalender du hittat, helt i min smak.
    Kram

    SvaraRadera