16 april, 2012

MÄSSING I FÖNSTRET.

Helgen som var blev en sådan där "flytta-runt-helg". Då saker byter plats, gammalt flyttas undan och nytt flyttas fram. Körsbärskvistar och glas i entréfönstret har nu bytts ut mot pärlhyasinter och ljusstakar i mässing.

Tycker så mycket om värmen som mässing ger och det blev en fin kontrast till den ljusgröna krukan från Svenskt Tenn. Om några veckor är det nog dags för en ny "flytta-runt". Då står här något annat och detta på en annan plats, någon annanstans...




Ljusstakarna i mässing, de "fyndade" jag på vinden hemma hos mina föräldrar förra sommaren. Tänk vilket fynd! Jag hoppas att mamma inte ångrar sig bara när hon ser det här inlägget  ;)

14 kommentarer:

  1. Skönt att höra att det finns fler som flyttar runt. Flytta runt borde vara mitt mellannamn för det är det jag sysselsätter mina lediga stunder med. Det kan vara hur kul som helst. Vilken fin kruka du har där! Blir säkert bara finare på varje ny plats den står..!

    SvaraRadera
  2. Fina :) Får hoppas att hon inte ångrar sig...;) Ha en mysig kväll kram Diana

    SvaraRadera
  3. Dom vackra fynden gör sig riktigt bra tillsammans med den snygga krukan.

    Anita

    SvaraRadera
  4. Toppen toppen tillsammans. Visst är krukorna så fina?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är jättefina! Det var hos dig jag såg dem först :)

      Radera
  5. Väldigt snygg kombination med krukan och ljusstakarna! nej hoppas hon inte ångrar sig:)kram

    SvaraRadera
  6. Flott!!

    Ljusttakarna är jättefina och krukan bredvid passar perfekt. Jag såg dem på Svenskt Tenn...höll i dem och tänkte på LiseLotte! Jag skulle ha slagit till ser jag nu ;)

    SvaraRadera
  7. Oj så olika vi är du och jag. Jag är ingen-flytta-runt person :-)

    Fynd på vinden är inte helt fel att göra.

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  8. Ja så roligt det är att flytta runt. Helt plötsligt ser man sakerna annorlunda och får nya blickfång man gillar hemma. Och det där gillade jag mycket. Jag letar mässing och träsaker på loppis. Och det bästa är att det ju knappt kostar någonting, ännu ;-). Trevlig dag! Kram!

    SvaraRadera
  9. Hoppas mamma låter dig behålla fyndet. Hur snygga som helst!!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Härligt att ha hittat en AD i bloggsfären! Underbar blogg och fina bilder! Kommer hänga här ett bra tag! Happy Tuesday! towe.

    SvaraRadera
  11. Smakfullt!!!
    Är precis som dig en "flytta" runt människa, men visst är det kul allt känns som nytt igen:-)

    SvaraRadera
  12. Gratis är gott ;)

    Härligt vårigt i fönstret!

    SvaraRadera
  13. Jättehärliga fynd! Det är något speciellt när man fyndar hemmavid tycker jag! Ger mig alltid en extra kick att veta att gamla ting hos mig själv eller mamma och pappa får nytt liv några år senare :D

    SvaraRadera