22 februari, 2012

STRESSED - DESSERTS.

Februari månad går på högvarv just nu. Försöker vara organiserad med fin kalender och strukturerade to do listor. Men ack så svårt det kan vara med all koordination och att inte stressa upp. Det är en balans det där i livet. Jobb, familj och vänner - allt och alla vill jag hinna med. Det är svårt att stryka och välja bort och jag tror att det är många som känner igen sig i det här. Har ni några knep för att få vardagen mer i harmoni? Obs! Blogga går inte att stryka ;)



Att stressed blir desserts baklänges är lite lustigt. För det är just i dessa stunder som jag blir sååå sugen på något sött. Tänk vid en stressig deadline vad hjärnan börjar tänka på fika. Eller godis. Ja, de går nog lite hand i hand dessa ord. Fast desserts både låter och smakar bättre!

Nä, nu måste jag rota i skåpen efter lite mörk choklad. Sedan är det dags för läxläsning och därefter sent kvällsjobb! Balans. Balans....

3 kommentarer:

  1. Åh, nu blev jag också sötsugen. Känner igen mig i ditt livspussel men håller med, blogga vill jag inte skippa! Ha en bra kväll, trots kvällsjobb!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, med den kalendern borde planeringen gå geschwint, men tyvärr lider jag av samma tidnöd, trots snygge-kalender :)
    Choklad hjälper alltid, hoppas du fann guld i skåpen!

    SvaraRadera