19 december, 2011

BLÅTT I JUL.

Tittade ni på Jul med Ernst i kväll? Här hemma satt vi bänkade, stora som små. Nja inte samtliga stora då maken inte är så förtjust i Herr Kirchsteiger. Men minifolket de brukar gilla och vill ofta att vi ska göra de mesta som visas. Hur ska man hinna med det? ;) Fast idag blev vi i och för sig inte är så sugna på att baka skådebröd eller göra egen korv...


Blått är flott! Och visst kan det vara fint att bryta av med till jul?

- Julen behöver inte bara vara röd, sa Ernst. Det håller jag med om. Min färgskala går ju mest i vitt och brunt, men jag har märkt på sistone att jag börjat snegla mot blått. Inte mycket, men lite. Blått mot brunt blir en fin kontrast! Speciellt mot natur som kvistar eller trä.


Bilder; inspiration lånad från Pinterest.

6 kommentarer:

  1. Åhh det missade ju jag.. Har varit ute med klassen och girat att första terminen är avklarad;) kram

    SvaraRadera
  2. Absolut så. Blå jul - med en och annan gammal jultallrik för min del :). Annars var Ernst en krångelpelle tyckte jag. Han brukar göra smart och snabbt, men denna gång blev det lite overkill tyckte jag nog. Hoppas att det blir mer inspiration på onsdag.

    SvaraRadera
  3. Blått mot brunt är jättefint.

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  4. Jag håller med, rött har inte ensamrätt på julen. Men sambon suckar så olyckligt över vårt guld-silver-vita-julhem och mumlar om att vi behöver mer jul hemma att jag ikväll kommer rödpimpa ändå :D Kram

    SvaraRadera
  5. Härliga inspirationsbilder och skönt när det inte är så traditionellt utan lite nytänk.

    //Johanna

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder ! Det är verkligen snyggt med blått såhär i jultider...känns vintrigt !

    SvaraRadera