06 april, 2011

PÅSKEN NÄRMAR SIG.

Om mindre än tre veckor är det påsk! Här hemma pyntas det med försiktighet, lite ris, vita ägg i korgar och lite vårlökar och sen så klart godiset. Till påsk är det okej att äta godis, mycket godis!




Litet axplock; bordskonfetti påsk från Pluto Design, Ägg i tre storlekar från Day, Glad Påsk strut från Åre Chokladfabrik (innehåller pralinerna citron, whiskey, mintcognac, marsipan och chokladkola), gult lack från O.P.I att pynta naglarna med och till sist lite mintkyssar från Chokladfabriken.

OM det blir fjädrar i riset i år så skulle jag vilja ha bruna som i bilden ovan, men har inte lyckats och hitta några. Någon som vet var de säljs?


6 kommentarer:

  1. En samlingskommentar så här när penicillinet börjar kicka in på allvar. Gillar din blogg och det du gör här. Keep it coming :) Och kolla hobby- och pysselaffärer som typ Panduro för fjädrar. De har en del kul.

    SvaraRadera
  2. Fina påsksaker! Underbart...ha en fin dag Kram susanne

    SvaraRadera
  3. Har sådana bruna hemma men kommer inte ihåg riktigt.
    Kan det vara Lagerhause jag köpte dem hmmmmm......eller Åhléns.....

    Om jag ser dem meddelar jag på stört :)

    SvaraRadera
  4. Jag har sådana fjädrar och mina inhandlades för ett par år sedan på Panduro. De borde nog finnas kvar där.

    Härligt påskkollage!! Jag gillar verkligen att titta in här, inspireras varje gång!!

    Ha en fin dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Jag har köpt dessa fina silver ägg från Day home. Dom är ljuvliga! Härlig påskkollage!!
    Vill också berätta att du har en skön blogg!
    kram CC

    SvaraRadera
  6. iiiiuu! Fint kollage. Men de där gula naglarna - helgalna! Men i övrigt, full pott från juryn i Älvsjö. Mintkyssar är ju magiskt goda. Och resten också. Jättefint.
    Kram Anna

    SvaraRadera